Skip to main content

2012 Audi A7

A7-Audi3.jpg 
Where other sedans in its class swaddle their passengers in cloud-like comfort down to pillowy handling, Audi's A7 stands out for its adrenaline-revving performance and similarly bold design. First stepping into the car, the well-apportioned interior (and lack of a rear middle seat) immediately signals that this car is not for the child-toting but is a less versatile vehicle geared toward someone (or a couple) who wants to make a style statement.
Audi put a real emphasis on the design of the 2012 model (including sponsorship of our Audi Icons series), basing the exterior on three lines—a long roof, boat tail-shaped sill and shoulder line—that results in a sense of movement from front to back and meeting in the rear. The coupe-like design is comparable to that of a Mercedes CLS, but distinctive lighting with an emphasis on LEDs lends trademark Audi looks to the front and rear ends. 

A7-Audi5.jpg
A7-Audi4.jpg 
 
Inside, roomy leather seats that cradle you, details like the real woodgrain paneling and the quality feel of the controls make for the overall Audi experience that has made us fans, and earned the manufacturer top numbers for performance and sales in 2010. After seeing the impressive design details of the model at auto shows, we jumped at the opportunity to test drive it for a few days recently in Los Angeles.
Appearances aside, the real allure is the knife-like precision of the car's German engineering. Audi's Quattro all-wheel drive system shines in the A7, lending superior handling thanks to the way it "shifts torque instantaneously to where it's needed." That, combined with its low ground clearance, mean the vehicle takes turns fluidly at higher speeds than expected. With 310 horsepower in its 3-liter V6 engine, there's plenty of guts for effortlessly hugging corners or just for pumping it from zero to 60 in 5.4 seconds, a fact also achieved by its smooth-shifting eight-speed transmission.

A7-Audi2.jpg
A7-Audi1.jpg

Fast and easy to drive, the A7 also boasts a number of in-car features that set it up as a car as equally ideal for commuting as it is for a longer weekend trip—perfect for a driving city like Los Angeles. (Though the over-six-foot passenger who rode with me did complain of a lack of lumbar support.) Tech innovations include a highly-intuitive interface for controlling audio, navigation and the like, led by Audi's touchpad system that allows drivers to "write" out letters and numbers when entering addresses or phone numbers. Audi connect, an industry first, integrates Google Earth navigation with voice recognition, Google Local search and Wi-Fi connectivity, allowing drivers to check email, surf the internet and download videos.

With superior engineering and an interior that cradles you in luxury, the choice of similarly sporty hatchbacks starting around $60,000 MSRP is clear.

Comments

Popular posts from this blog

Indonesia Ditipu Jepang: Kijang Innova Akan Dipasok dari India?

Dari semua produk line up PT Toyota Astra Motor (TAM), Kijang, Avanza, Rush, dan Fortuner yang diproduksi di Indonesia. Bahkan Kijang dikenal sebagai mobil kebanggan keluarga Indonesia, ketika pertama kali di release pada 1977 masih berupa pikap dan kini menjadi multi purpose vehicle (MPV) berkelas, konon tidak lagi diproduksi di dalam negeri. Malah akan diimpor dari luar. Hal itu mungkin saja, mengingat adanya perjanjian perdagangan bebas (free trade area/FTA) antara negara di kawasan Asean dengan India yang telah ditandatangani 13 Agustus 2009 lalu. Isinya, di antaranya adanya penurunan tarif impor produk (impor duty) untuk beberapa produk hingga nol persen berlaku antara 2013 hingga 2016. Salah satunya, otomotif. Imbasnya, mulai tumbuh wacana kemungkinan Kijang Innova akan dipasok dari India untuk pasar Indonesia. Hal ini diutarakan Wakil Presiden Direktur TAM Shinji Fujii saat bincang-bincangnya bersama KOMPAS.com, akhir pekan lalu. "Ini baru kemungkinan. Tapi kami akan ber...

Mimpi-mimpi benua Eropa dari Paris Motor Show

Mondial de l'Automobile 2012: Concept Cars Mimpi-mimpi benua Eropa dari Paris Motor Show Oleh Evan Orensten pada 3 Oktober 2012 Paris motor show 2012 mempersembahkan dan memaksa para pembuat mobil untuk melenturkan kembali otot-otot desain mereka pada bukan hanya pada sisi produksi tapi juga dalam hal berkonsep. Inilah dia 7 model favorit yang dianggap cukup mewakili imajinasi bangsa-bangsa Eropa. Peugeot Onyx Sebuah konsep yang nyata—hadir untuk menjadi topik pembicaraan, namun nampaknya tidak akan diproduksi dalam waktu dekat ini.—Peugeot's Onyx   terbuat dari bahan tembaga, serat karbon, dan daur ulang koran. The Onyx dibayangkan menjelma menjadi supercar hybrid yang super ringan, namun dibekali mesin V8 demi melejitkan 600 tenaga kuda. Peugeot juga berkiblat lebih jauh lagi, dengan tidak hanya menhabiskan waktu di automobile tapi juga menggugah eksplorasi di dunia transportasi dua roda. eDL 132 disinyalir ditempel oleh batere tersembunyi dan mo...

Kanzen:Benih Motor Nasional

Adalah suatu ironi yang menyedihkan jika bangsa Indonesia yang mampu membuat pesawat terbang nasional tidak mampu membuat sebuah motor nasional sendiri. Selama puluhan tahun, industri dan pasar otomotif Indonesia dikuasai oleh vendor-vendor dari Jepang, tetapi hal itu tidak membuat bangsa Indonesia mampu mengembangkan teknologi otomotif secara mandiri malah semakin membuat bangsa ini semakin tergantung oleh teknologi dari Jepang. Memang transfer teknologi, sumber daya manusia kita memiliki kemampuan memproduksi komponen-komponen otomotif di dalam negeri sendiri, sayangnya hal itu untuk menyuplai kebutuhan komponen otomotif vendor Jepang di dalam negeri maupun di luar negeri. Indonesia tidak diperbolehkan membuat produk-produk otomotif dengan merek atau brand sendiri dengan menggunakan teknologi dari Jepang. Ini membuat tenaga-tenaga ahli otomotif kita hanya sebagai “buruh” bagi para vendor Jepang, bukan sebagai “majikan” di negerinya sendiri. Di samping itu, pemerintah tidak membuat ...